Schoenendoosactie in corona-tijd voor kinderen met smalle beurs

Tijdens de eerste lockdown van de corona periode hebben wij een geslaagde schoenendoosactie' georganiseerd. Voor wie? Voor gezinnen met een smalle beurs, waar juist in deze periode de druk groter was dan normaal. We hebben via ons netwerk, sociale media en zelfs regionale TV een oproep gedaan om gevulde (met spelletjes, boeken, knutselmateriaal) en versierde schoenendozen te verzamelen.

Er zijn boven verwachting veel versierde en gevulde schoenendozen ingeleverd. Ook dank aan Rabobank Meppel Staphorst Steenwijkerland voor hun bijdrage.
Via Stichting JY en Sociaal Werk De Kop zijn de kinderen hier blij mee gemaakt.

Uiteraard hebben we met deze actie rekening gehouden met de toen geldende coronamaatregelen.

Stichting JY: We hebben met alles wat verzameld is wel zestig kinderen, nu en over een paar maanden opnieuw, blij kunnen maken met de leuke en ook leerzame kadootjes. Het is voor deze kinderen en ouders hartverwarmend te weten dat ze in een betrokken gemeente wonen.