Boodschap van vriendschap, warmte en liefde

In december 2020 wlden we de inwoners van héél Steenwijkerland verwarmen met een amaryllisbol, het symbool van vriendschap, warmte en liefde.

Hoe deden we dat?

Door een mooie amaryllisbol te bestellen voor je geliefde vrienden, familie en/of voor jezelf. Net als de meeste andere bloemen heeft de amaryllis een symbolische betekenis. Zo staat de bloem symbool voor trots, betoverende schoonheid, vriendschap en genegenheid. En ideale bloem dus om cadeau te doen aan een goede vriend, vriendin of familielid.

Als Lionsclub hebben wij het motto: 'We Serve'. Wij bedienen de maatschappij. Deze actie was inclusief bezorgservice van de amaryllisbol. Wij bezorgden deze bollen op het gewenste adres, in heel Steenwijkerland, nog voor de kerstdagen. Zo zorgen we er met elkaar voor dat we aan onze geliefden denken in deze bijzondere feestmaand!

De opbrengst van amaryllisbollen ging als bijdrage naar de aanschaf van een BeleefTV voor Villa Parkzicht, een woonvoorziening voor mensen met een verstandelijke en lichamelijke beperking, onderdeel van Van Boeijen Steenwijk. De BeleefTV is speciaal ontwikkeld voor deze doelgroep en draagt bij aan het activeren en stimuleren van de bewoners. Bijna alle spellen op de Beleef TV kunnen in groepsverband of individueel gespeeld worden. De spellen nodigen uit tot een gesprek, zijn leerzaam en stimuleren de motoriek.